Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Ev Yapımı Fıstık Ezmesi



Çocuklara enerji olsun diye her anne gibi faydalı enerji kaynaklarına yönelmeye başladım. Maalesef  artık yediğimiz hiç bir ürünün doğalı kalmadı. Kullandığımız malzemelerin büyük bir kısmı GDO'lu ya da içeriği ile oynanmış. En azından raf ömrünü uzatmak için katkı maddesi olmayan ürünleri tüketmek ve çocuklara tükettirmek artık en büyük fantazim. Bu nedenle son zamanlarda marketlerden aldığım her ürünün etiketini okur oldum.
 
Kızım Zeynep fıstık ezmesini çok seviyor. Marketlerde satılan fıstık ezmelerinde düzenleyici, şeker, kıvam artırıcı gibi ne olduğunu bilmediğim bir sürü kimyasal olduğundan bende alternatif aramaya başladım. Çok basit bir o kadar da lezzetli olan bu tarifi sizlerle de paylaşmak istiyorum.
 
Malzemeler

250 gr tuzsuz kavrulmamış yer fıstığı
1 yemek kaşığı mapple surup (bal ya da agave de kullanabilirsiniz)
1 yemek kaşığı chia tohumu,
1 yemek kaşığı keten tohumu,
1 tutam deniz tuzu

Yapılışı

Yer fıstıklarını fırın tepsisine koyup, hafif kızarınincaya kadar fırında pişirin. Kabuklar soyulma kıvamına gelince fırından çıkarıp soğumasını bekleyin.
Kabukları soyulan yer fıstıklarını rondoya alıp, yaklaşık 1 dakika boyunca rondoyu çalıştırın. Ben içerisinde parçacıklar olmasını çok seviyorum. O yüzden iri bulgur kıvamına geldiklerinde yaklaşık
2-3 yemek kaşığını ayırıyorum en son içerisine eklemek için. Rondonun hızını yükselterek üzerinde yağı çıkana kadar (arada tahta kaşıkla kenarında yapışan kısımlarını da karıştırarak) karıştırın. Diğer tüm malzeme ve ayırdığınız yer fıstıklarını ekleyip, biraz daha karıştırarark rondolayın. Kapalı bir kavanozda 1 hafta saklayabilirsiniz.
 
Afiyet olsun. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder