Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Meyveli Yaz Keki






Okullar kapalı olduğundan; dolayısı ile çocuklar evde olduğundan sürekli kek yapıyorum bir kaç aydır. Yeni kek tarifim çok hafif bir yaz keki. İstediğiniz meyve ile yapabilirsiniz. Ben şeftalili her versiyonunu çok seviyorum. Biraz da içine böğürtlen ekledim fakat oğlum ekşi geldiği için çok hoşlanmadı böğürtlen kısmından. Sade şeftali ve kıyılmış badem, şeftali ve çilek, vişne ve çikolata parçaları zaman zaman diğer uyguladığım versiyonları.  Tarife gelince;

Malzemeler

- 3 yumurta,
- 9 yemek kaşığı sıvıyağ, (riviera zeytinyağ kullandım)
- 12 yemek kaşık toz şeker,
- 15 yemek kaşık un,
- 1 paket vanilya,
- 1 paket kabartma tozu,
- 1/2 limon suyu
- 2 orta büyüklükte şeftali,
- 1/2 su bardağı böğürtlen

NOT: Tüm malzemeler oda ısısında olacak. Un, kabartma tozu ve vanilya elenecek. Şeftali minik minik doğrandıktan sonra böğürtlen ile beraber bir süzgeçte bekletilecek. Meyvelerin sulanması hamuru bozduğu için süzgeçte bir süre bekletmenizi tavsiye ederim.

Yapılışı

Klasik tüm keklerde olduğu gibi yumurta ve toz şeker çok iyi şekilde çırpılır. Diğer sıvı malzemeler sıvıyağ, limon suyu eklenir. Biraz daha çırptıktan sonra elenmiş unlu karışım eklenir. Tüm harç mikser ile yaklaşık 1 dakika çırptıktan sonra spatula yardımı ile alt üst edilir. Ben yuvarlak bir  kek kalıbı tercih ettim. Yağlanmış kek kalıbına harcı döktükten sonra üzerine dağınık olarak doğranmış meyveler yerleştirilir. Önceden ısıtılmış fırında 160 derecede yaklaşık 35 dakika pişirilir.

Servis sırasında en üstüne pudra şekeri serpilir.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder