Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Antepfıstıklı Kek




 
Yine çok hafif ve kolay bir kek tarifi ile karşınızdayım.
 
Malzemeler
 
- 3 yumurta,
- 1 su bardağı toz şeker,
- 1 su bardağı süt,
- 1/2 kahve fincanı  sıvıyağ, (riviera zeytinyağ kullandım)
- 1 su bardağı toz antep fıstığı,
-1,75 su bardağı un,( 1 tam + 1 tamdan 1/4 eksik)
- Kabartma tozu,
- Vanilya
 
NOT: Tüm malzemeler oda sıcaklığında olacak. Un, kabartma tozu ve vanilya elenecek. Toz antep fıstığını çerez satan tüm dükkanlarda bulabilirsiniz. Fakat ben tuzsuz soyulmuş antepfıstığı alıp, kendim makinede çekiyorum. En azından içinde ne olduğunu biliyorum.
 
Yapılışı
 
Yumurta ve toz şeker mikser yardımı ile yaklaşık 3 dakika çırpılır. Oda sıcaklığındaki süt ve yağ ekleyip çırpmaya devam edilir. En son olarak da elenmiş unlu karışım ve antep fıstığı ekleyip yaklaşık 1 dakika daha mikser ile çırpılır. Harcı yağlanmış ya da yağlı kağıt serilmiş kek kalıbına dökülür, 170 derece önceden ısıtılmış fırında  yaklaşık 30 dakika pişirilir.
 
Soğuduktan sonra  toz antep fıstığı ile süslenip servis yapılır.
 
Afiyet olsun.
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder