Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Pırasalı Tavuklu Börek

 
 
Kış mevsiminin en güzel sebzelerindendir pırasa. Piştikten sonra o damakta bıraktığı hafif şekerimsi  tadı çok seviyorum. Hem sağlık hem de şekerimsi tadı için kış döneminde bol bol pişer bizim evimizde. İşte pırasa ile yapılmış çok lezzetli bir börek tarifi.

Malzemeler:

4 adet yufka,
1 bağ pırasa,
2 adet havuç,
200 gr tavuk,
Tuz,
Karabiber,
Kimyon,
Zeytinyağ yada erimiş soğumuş tereyağ,
1 adet yumurta sarısı,
3 yemek kaşığı un


* Damak zevkinize göre baharat miktarını ayarlayabilirsiniz.


Hazırlanışı:


Pırasaları ince ince, tavuğu da minik küpler halinde doğrayalım. Havuçları rendeleyelim.
Tavaya 2 yemek kaşığı zeytinyağı döküp; tavuğu kavuralım. Tavukların pişmesine yakın pırasa ve havucu ekleyelim. Tuz, karabiber, kimyon ekleyerek, sebzeler yumuşayana kadar kavuralım. İç harcımız hazır.

















Yarım çay bardağı zeytinyağını derin bir kasenin içerisinde biraz su ile inceltelim. Yufkayı mutfak tezgahına serelim. Zeytinyağı ve su karışımından fırça ile yufkanın üzerine sürelim. 1 yemek kaşığı unu hafif nemli yufkanın üzerine serpelim, 2. yufkayı serelim. Araya serptiğimiz un böreğin daha çıtır çıtır olmasını sağlıyor. Dilediğiniz şekilde sarabilirsiniz. Ben muska şeklinde sardım.

Pişirmeden önce böreklerin her iki tarafını hafif su ile ıslattım. Üzerine yumurta sarısı sürdüm. Ve yaklaşık15-20 dakika beklettikten sonra 180 derece fırında yarım saat civarında pişirdim. Pişirme süresi her fırına göre değişiyor. Fırına girdikten sonra sık sık kontrol etmenizi öneririm.

Afiyet olsun.
 










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder